torsdag 10. oktober 2013

Mine to herlige dager på SFO, uke 41.

Hei,

Nå har jeg vært på praksis to ganger denne uken, også skal jeg jo dit i morgen. Jeg blir bare bedre og bedre kjent med de ansatte som jobber på SFO, alle er super hyggelige og imøtekommende noe som gjør at jeg trives veldig og kan gi mer av meg selv siden jeg føler meg trygg.

De to dagene har jeg for det meste vært med 2.klasse, men også litt 3.klasse siden de er mye sammen. Jeg får bare mer og mer kontakt med elevene, og de er virkelig en herlig gjeng å være med. Jeg sliter litt med navn, men det kommer seg etterhvert :) Etter de tre gangene jeg har vært på skolen har jeg nå vært i alle tre klassene som 2.klassingene er delt i. Først var jeg litt skeptisk til å være i forskjellige klasser hver gang, men merker at etter jeg har vært det så har jeg mye mer oversikt over hvem som faktisk går i 2.klasse, for det kan være litt vanskelig å skille hvem som går i 2. og 3.klasse.

Jeg fikk også være med på et møte med alle SFO ansatte. Det at vi som er i praksis får være med på møtene, er utrolig kult. Jeg føler mer at jeg er en del av personalet. I morgen skal jeg også få være med på et foredrag som Kjetil Andreas Hansen skal holde, han er en av forfatterne til "Bli god på SFO". Tror det foredraget blir veldig lærerikt for meg, så det ser jeg veldig frem til.

Når det er SFO pleier jeg til vanlig å være med guttene og spille fotball, og tegne med jentene på slutten av dagen når alle er inne.

                                                      Her er det full aktivitet i storefri :)



Jeg tegnet en kanin og så ville alle at jeg skulle tegne en til de så måtte kopiere til alle, så satt de å farget den :)


 Har hatt en kjempe fin uke, og gleder meg til foredraget i morgen!


3 kommentarer:

  1. Kjempe fin blogg og ser ut som du koser deg i praksis! :)

    SvarSlett
  2. Det var en fin tegning du lagde til barna :) Håper du koser deg videre i praksis!

    SvarSlett
  3. Bra at du ble kjent med både barn og ansatte og at du trives i praksis! :)

    SvarSlett